“DADAISME”, POEMA VISUAL D’ALBERT GARCIA

“DADAISME” (2016), D’ALBERT GARCIA

Premi de Poesia Visual dels Jocs Florals de Nules, Plana Baixa 

Agraeixo a Albert Garcia el permís que m’ha donat per editar al meu blog el seu poema visual “Dadaisme”. Des del moment que el vaig veure, em vaig adonar que era un poema visual o concret amb tots els requisits per formar part de qualsevol antologia de la poesia visual catalana. Aquest homenatge al dadaisme em sembla una troballa plena de imaginació i sensibilitat amb el joc del substantiu “atzar” i el cognom Tzara, un dels pares del dada, sobre un as de la baralla, ja tota una tradició en el món poètico-visual català a partir de l’obra de Brossa.

 dadaisme-albert-garcia (cliqueu aquí)

 

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Poesia visual. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a “DADAISME”, POEMA VISUAL D’ALBERT GARCIA

  1. Pere Buina ha dit:

    Benvolgut senyor Camps Mundó, llegeixo sempre els seus articles publicats en aquest blog. Vostè escriu meravellosament bé, per la forma i contingut. I desitjaria llegir-ne molt més sovint. Un cada dia, com el pa de cada dia que no ens manqui. Vostè és lliure, naturalment, de retrinxar els seus escrits de la manera que més li plagui. Però jo trobo, humilment, que la seva prosa és excelsa i que hauria d’estar a l’abast de tothom. A mi m’escalfa l’esperit. Una abraçada.

    • Moltes gràcies, Pere. La veritat és que m’ho publico tot al blog per dues raons: en algun mitjà en què he col·laborat m’han practicat la censura -allò d’ara això no convé-, cosa que jo no accepto, o m’han limitat l’espai, cosa que entenc, però que et porta a mutilar les idees. També m’he trobat amb inconvenients com “radicalitat”, “marxisme”, etc., sobretot per part de neoliberals emboscats de pertot, fins i tot en llocs que mai no ho diries. L’altra possibilitat, com seria publicar-ne reculls de tant en tant, topen amb el mercat: que si això no es ven, que això no interessa al gran públic, etc. Per sort, sí que vaig publicant l’obra poètica, ja amb una dotzena de llibres al carrer. Gràcies per dir-me que la meva prosa és excelsa, almenys jo treballo perquè flueixi i digui el que ha de dir, però una bona prosa, de la qual està tan necessitada la llengua catalana, tampoc és prou motiu perquè et publiquin res, i un es cansa i treballa amb llibertat al seu blog.

      Un cop més gràcies, i si m’ho permet, l’incorporo als meus correus habituals.

  2. acantalozella ha dit:

    Gràcies per aquest bloc. No el coneixia. I, t’ asseguro que m’ ha semblat aigua al desert.

Deixa un comentari

