DON NADIE

DON NADIE

L’any 2011 vaig fer aquesta anotació:

Si puc menysprear una llengua, fàcilment en menysprearé el parlant. Sempre l’ou de la serp, les orelles del llop. Tota potència —econòmica, política, cultural, militar, religiosa— és potencialment genocida: sempre cova el menysteniment de l’altre; no pot comprendre que no sigui dels seus. Encara que objectivament no en pugui ser. No pot comprendre que no sigui seu.

De trista actualitat.

La cito com a encapçalament d’una anècdota que em va passar fa uns dies:

Al sortir del cine, aviso un xicot que se’n va que es deixa les entrades que acaba de pagar a la màquina expenedora que hi ha al vestíbul per adquirir-les per anticipat. Malcarat, em diu: “Qué quieres”, i que m’hi dirigeixi en espanyol. Però m’entén de sobres i s’apressa a agafar les entrades que es deixava. No me’n dóna les gràcies i, quan li pregunto que, si m’entén, per què m’hi haig d’adreçar en espanyol, em replica sense venir gaire a tomb que “os estamos expulsando, en Barcelona ya no lo habla nadie”. “¿Jo sóc Nadie?”, m’interrogo a mi mateix. “Doncs aquest paio deu ser com a mínim el cíclop Polifem i jo Odisseu.” Però no l’hi comento pas i senzillament l’envio amb un somriure a … a la via quan ja feia per anar-se’n, satisfet de la seva invectiva. Comprensiblement irat tot i no entendre el català, se’m gira i m’etziba amb odi reconcentrat: “El catalán es una lengua muerta, como el latín.” “Recoi”, mussito, “he passat de Don Nadie a cadàver en un tres i no res.”

Com a conclusió d’anècdota i anotació apunto aquests tres aforismes polítics:

1. Els catalans som els palestins del Netanyahu de torn de La Moncloa: per guanyar eleccions es neguen a la solució dels dos Estats. (C’s és el partit dels colons.)

2. Els catalans som l’Altre dels espanyols. Necessiten odiar-nos per sentir-se’n.

3. ¿Nacionalistes? Molt més que voler ser Catalunya volem no ser su España.

Aquesta entrada s'ha publicat en Articles sociopolítics i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a DON NADIE

  1. Carles Morell ha dit:

    L’altre dia vaig anar a esmorzar a Verdi. L’italià que hi havia a la cafeteria em diu: “No te entiendo. Si tú me hablas en catalán, yo te hablaré en napolitano”. Fot-li fort.

  2. Ara, estan fufiosos. Us imagineu??? Els espanyols que viuen aquí encara s’alçaran contra nosaltres

  3. Sí, no t’estranyi pas. Per això dic que C’s és el partit dels “colons”.

Deixa un comentari

